Šokující průzkum: Automobilky nás špehují a shromažďují data o majitelích vozidel! Mají také zmapovanou milostnou aktivitu

830
Sdílejte

Například japonský výrobce Nissan uvedl, že by mohl prodávat data o inteligenci, zdraví a  milostnou aktivitu řidičů a dalších cestujících obchodníkům s daty. Německá automobilka Volkswagen naopak může pomocí nahrávek hovorů z automobilu vytvořit profil svého majitele za účelem cílené reklamy.

„Už to není jen o prodeji aut, abychom vydělali peníze. Je to o sběru dat a jejich následném použití k vydělávání peněz,“ řekl podle Politico Len Caltrider, hlavní autor průzkumu. Množství dat, které automobilky shromažďují, je podle něj „šokující“. Podle něj je moderní automobily mohou sbírat pomocí senzorů, zvukových záznamů nebo kamer namířených dovnitř vozidla.

Mozilla Foundation je nejlépe známá pro spuštění webového prohlížeče Firefox. Provádí však také průzkumy o soukromí v digitálním prostředí. Její lidé nyní kontrolovali zásady ochrany osobních údajů automobilek nebo procházeli aplikace, které nabízejí zákazníkům.

Průzkumu se zúčastnily také BMW, Fiat, Renault, Toyota a Tesla. Výrobci více než čtyř pětin zkoumaných značek vozidel jsou podle průzkumu schopni nabídnout data k prodeji. Podle průzkumu pouze Renault a Dacia nabízejí majitelům možnost smazat všechny shromážděné údaje.

Kam dál?

Za nehty a vlasy utratila půl milionu. Manželka dubajského milionáře dostává měsíčně tolik peněz, že neví, co s nimi

Ženy s malými dětmi si stěžují, že nemají dostatek pracovních možností

Smutný konec dovolené v Alpách. Před zraky manžela a dětí se žena zřítila ze 150 m do údolí. Visela za oblečení z lanovky, které ji neudrželo

AKTUÁLNĚ : V Itálii vybuchla sopka. Italský ostrov Stromboli je zahalen černým dýmem

Šokující odhalení : Ženich po svatbě zjistil, že jeho manželka je muž. Přitom se vídali celý rok

Další články