Například japonský výrobce Nissan uvedl, že by mohl prodávat data o inteligenci, zdraví a milostnou aktivitu řidičů a dalších cestujících obchodníkům s daty. Německá automobilka Volkswagen naopak může pomocí nahrávek hovorů z automobilu vytvořit profil svého majitele za účelem cílené reklamy.
„Už to není jen o prodeji aut, abychom vydělali peníze. Je to o sběru dat a jejich následném použití k vydělávání peněz,“ řekl podle Politico Len Caltrider, hlavní autor průzkumu. Množství dat, které automobilky shromažďují, je podle něj „šokující“. Podle něj je moderní automobily mohou sbírat pomocí senzorů, zvukových záznamů nebo kamer namířených dovnitř vozidla.
Mozilla Foundation je nejlépe známá pro spuštění webového prohlížeče Firefox. Provádí však také průzkumy o soukromí v digitálním prostředí. Její lidé nyní kontrolovali zásady ochrany osobních údajů automobilek nebo procházeli aplikace, které nabízejí zákazníkům.
Průzkumu se zúčastnily také BMW, Fiat, Renault, Toyota a Tesla. Výrobci více než čtyř pětin zkoumaných značek vozidel jsou podle průzkumu schopni nabídnout data k prodeji. Podle průzkumu pouze Renault a Dacia nabízejí majitelům možnost smazat všechny shromážděné údaje.